4 тарау. Білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалау
45. Білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалау электрондық журналдарда жүзеге асырылады. Электрондық журналдар болмаған жағдайда-қағаз журналдарда.
2-11-сыныптарда педагог "білім алушылардың үлгерімін ағымдағы бақылауды, аралық және қорытынды аттестаттауды жүргізудің үлгілік қағидаларын бекіту туралы"Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2008 жылғы 18 наурыздағы № 125 бұйрығына сәйкес бағалау көзделген пәндер бойынша бөлім үшін 1 жиынтық жұмыс (бұдан әрі - БЖБ) және тоқсан үшін 1 жиынтық жұмыс (бұдан әрі - ТЖБ) жүргізеді.
БЖБ 2-11 сыныптарда 2020 жылғы 5-15 қазан аралығында, ТЖБ 2-11 сыныптарда - 2020 жылғы 28 қазаннан бастап өткізу ұсынылады.
БЖБ және ТЖБ өткізілетін пәндер мектептің оқу жұмыс жоспарына сәйкес анықталады. Әдістемелік ұсынымдарда 2-11-сыныптарда БЖБ және ТЖБ өткізілетін пәндердің саны мен атауы көрсетілген кестелер ұсынылған (2-қосымша).
1-сыныпта бағалау жүргізілмейді.
46. Карантин, әлеуметтік, табиғи және техногендік сипаттағы төтенше жағдайлар жағдайларында білім алушылардың оқу жетістіктері балдарды қою арқылы формативті бағаланады. Бұл ретте қалыптастырушы бағалау үшін ең жоғары балл 2-11 сыныптарда 1-ден 10 балға дейін құрауы тиіс. Кері байланысты ұсыну үшін электрондық журнал айдарларын қолданады.
Қорытынды бағаны электрондық журнал форматында шығару кезінде баллдар саны мынадай арақатынаста есептеледі: 1 СОР - 25%, ФО - 25%, СЧ - 50%.
47. Бұл ретте педагог:
1) "білім алушылардың үлгеріміне ағымдағы бақылау, аралық және қорытынды аттестаттау жүргізудің үлгілік қағидаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2008 жылғы 18 наурыздағы № 125 бұйрығына сәйкес жиынтық бағалау жүргізу кезінде қойылатын талаптарды басшылыққа алады: тармақтар мен тармақшалар 13, 14, 14.1-14.3, 14.5, 14.7, 14.8, 14-9, 15-18, 19, 20-26, 29;
2) "Өзін-өзі тану", "Көркем еңбек", "Музыка", "Дене шынықтыру", "кәсіпкерлік және бизнес негіздері", "Графика және жобалау", "қоғам және дін" оқу пәндері бойынша жиынтық бағалау жүргізбейді;»;
3) жиынтық жұмысты ұсынудың нақты күнін көрсетеді. Мұғалім тоқсандық, жарты жылдық өтілген оқу материалының мазмұны бойынша оқу бағдарламасына сәйкес жиынтық жұмыстардың (бұдан әрі - БЖБ, ТЖБ) тапсырмаларын әзірлейді.
БЖБ және ТЖБ жауаптарын алдаудың алдын алу мақсатында мүмкіндігінше шығармашылық сипаттағы тапсырмаларды, практикалық тапсырмаларды, жобаларды, эсселерді және т. б. ұсыну ұсынылады.
Медициналық көрсеткіштер бойынша, ерекше білім берілуіне қажеттілігі бар үйде оқитын балалар үшін мұғалім оқу жүктемесін және олар оқыған оқу материалын ескере отырып, жеке тапсырмаларды әзірлейді.
48. Жиынтық жұмыстар тапсырмаларының құрылымы
Қысқаша және толық жауаптарды талап ететін жауаптардың бірнеше таңдауы бар сұрақтарды қамтитын тапсырмалар:
1) жауаптардың көп таңдауы бар сұрақтарда білім алушы жауаптардың ұсынылған нұсқаларынан дұрыс жауапты таңдайды;
2) қысқа жауапты талап ететін сұрақтарда білім алушы жауапты сөз немесе қысқа сөйлем түрінде жазады;
3) толық жауапты талап ететін сұрақтарда білім алушы жауапты ұсыныс түрінде жазады.
49. Жауап нұсқалары бар тест тапсырмалары.
50. Шығармашылық тапсырмалар, практикалық жұмыстар, нақты бағалау критерийлері бар зерттеу тапсырмалары.
51. Бөлім үшін жиынтық бағалаудың оқу тапсырмаларының саны аспауы тиіс:
- 2-4 сынып оқушылары үшін - 3-4 оқу тапсырмасы;
- 5-11 сынып оқушылары үшін-5-6 оқу тапсырмасы.
52. БЖБ жүргізу кезіндегі мұғалімнің қадамдық әрекеті
БЖБ өткізу кезінде мұғалім:
1) БЖБ жүргізілетін бөлімдерді/толассыз тақырыптарды айқындайды.
2) таңдалған оқу материалының бөлімнің өткен тақырыптарына/оқу бағдарламасы бойынша өтпелі тақырыптарға сәйкестігін тексереді.
3) Педагог белгілі бір уақыт ішінде білім алушылардың орындауына есептелген БЖБ тапсырмаларын құрастырады.
4) білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалау критерийлерін әзірлейді.
5) білім алушылардың оқу жетістіктерін объективті бағалау мақсатында тапсырмалардың мазмұнын тексереді.
6) білім алушылардың функционалдық дағдыларын дамытуға арналған тапсырмаларды қамтиды.
7) БЖБ тапсырмаларын оқушыларға қолжетімді байланыс құралдары арқылы (электрондық журналға, интернет платформаға орналастыру, электрондық пошта, чат, теллеграмм және т. б.) жібереді.)
8) сынып оқушыларының БЖБ тапсырмаларын алғандығына көз жеткізеді.
9) жауаптарды алдау жағдайларының алдын алу мүмкіндігін көздейді.
10) қажет болған кезде қолжетімді байланыс құралдары арқылы консультация жүргізеді.
11) ҚР БҒМ № 125 бұйрығына сәйкес баллдарда өлшенетін критерийлерді пайдалануды сақтайды (БЖБ үшін max балл кемінде 7 және 1-4 сыныптарда 15 баллдан аспайды, 5-11(12) сыныптарда кемінде 7 және 20 баллдан аспайды).
12) оқушылар орындаған жиынтық жұмыстарды тексереді.
13) балдарды электрондық журналға/қағаз журналға қояды.
14) білім алушыларға, баланың ата-аналарына немесе заңды өкілдеріне кез келген қолжетімді байланыс құралдары арқылы қағаз немесе электрондық форматта Кеңейтілген түсініктеме береді.
53. ТЖБ өткізу кезінде мұғалімнің қадамдық әрекеті
ТЖБ өткізу кезінде мұғалім:
1) ТЖБ тапсырмаларының техникалық ерекшелігі негізінде тоқсан ішіндегі жиынтық жұмыстың тапсырмаларын жасайды, ТЖБ орындауға 40 минуттан аспайтын уақыт бөлінеді;
2) ТЖБ тапсырмаларының техникалық ерекшелігі негізінде білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалау критерийлерін жасайды;
3) оқушыларға ТЖБ тапсырмаларын қолжетімді байланыс құралдары арқылы (электрондық журналда, интернет-платформада, электрондық поштаға, чатқа, теллеграмм және т. б. орналастыру) жібереді.);
4) сынып оқушыларының ТЖБ тапсырмаларын алғандығына көз жеткізеді;
5) жауаптарды алдау жағдайларының алдын алу мүмкіндігін көздейді;
6) қажет болған кезде қолжетімді байланыс құралдары арқылы консультация жүргізеді;
7) техникалық ерекшелікке сәйкес балл қою схемасын пайдаланады;
8) оқушылар орындаған төртінші тоқсандағы жиынтық жұмыстарды тексереді;
9) балдарды электрондық журналға / қағаз журналға қояды;
10) білім алушыларға, баланың ата-аналарына немесе заңды өкілдеріне кез келген қолжетімді байланыс құралдары арқылы қағаз немесе электрондық форматта Кеңейтілген түсініктеме береді.
54. Оқушылардың жиынтық жұмыстарын орындауға қойылатын талаптар
Оқушы БЖБ және ТЖБ орындау кезінде Академиялық адалдық қағидаларын және өзін-өзі бақылау қағидаттарын сақтайды:
1) оқушы өз бетінше жұмыс істеуі, тапсырмаларды бөгде адамның көмегінсіз орындауы тиіс;
2) жиынтық жұмысты орындау кезінде оқушы қосымша оқу ресурстарын пайдаланбауы тиіс (ерекшелік бойынша бұл ресурсқа рұқсат етілген жағдайлардан басқа);
3) жиынтық жұмысты орындауға жауапкершілікпен қарайды;
4) жиынтық жұмысты орындауға бөлінген уақыт аяқталғаннан кейін оқушы өз жұмысын қолжетімді байланыс құралдары арқылы мұғалімге жібереді.
55. Оқушыларға жиынтық жұмыс тапсырмаларын беру тәсілдері:
1) мұғалім нақты жауап беру күнін көрсетеді және оқушыларға жиынтық жұмыс үшін тапсырмаларды электронды журнал жүйесі, интернет-платформа, электрондық пошта, чат, теллеграмм және т.б. байланыс құралдары арқылы жібереді.
2) интернет болмаған жағдайда балалардың оқу тапсырмалары мен өзіндік жұмыстары санитариялық қауіпсіздік шараларын пайдалана отырып, үйге жеткізіледі.
3) қажет болған жағдайда мұғалім оқушыларға қол жетімді байланыс құралдары арқылы кеңес береді.
Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2008 жылғы 18 наурыздағы № 125 бұйрығымен бекітілген орта, техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі білім беру ұйымдары үшін білім алушылардың үлгеріміне ағымдағы бақылауды, оларға аралық және қорытынды аттестаттауды өткізудің үлгілік қағидаларына сәйкес (ҚР БҒМ 25.09.2018 жылғы № 494 бұйрығымен енгізілген өзгерістер мен толықтыруларды ескере отырып) жартыжылдық және оқу жылының соңында "Музыка", "Көркем еңбек", "дене шынықтыру", "өзін-өзі тану", " кәсіпкерлік және», "Графика және жобалау "" сынақ "("есептелмеген") қойылады.
Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 09.02.2018 № 47 бұйрығының 15-тармағына сәйкес "Өзін-өзі тану", "Көркем еңбек", "Музыка", "Дене шынықтыру", "кәсіпкерлік және бизнес негіздері", "Графика және жобалау" пәндері бойынша жиынтық бағалау жүргізілмейді.
Оқу тапсырмасы өз бетінше оқу үшін беріледі, білім алушылардан міндетті кері байланыс талап етілмейді.