«Ақмола облысы білім басқармасының Есіл ауданы бойынша білім бөлімі Есіл қаласының № 2 жалпы орта білім беретін мектебі» коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Коммунальное государственное учреждение «Общеобразовательная школа № 2 города Есиль отдела образования по Есильскому району управления образования Акмолинской области»

СоцСети

 


Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

ЧТО ЗНАЧИТ "ИЗБАЛОВАННЫЕ ДЕТИ": МНЕНИЕ ПСИХОЛОГА

"БҮЛІНГЕН БАЛАЛАР" НЕНІ БІЛДІРЕДІ: ПСИХОЛОГТЫҢ ПІКІРІ

Қандай ана өмірінде кем дегенде бір рет басқалардан оған және оның баласына бағытталған стандартты тіркестер жиынтығын естімеген. Әдетте, олар біздің бала басқа ересектер қалағандай әрекет етпеген кезде естіледі: ол күлкілі, таласады, ережелермен келіспейді, агрессивті әрекет етеді, ересектерге ант береді.

Бүліну дегеніміз не, ол не әкеледі және қалай пайда болатынын көрейік.

1) баланың бүлінгенін қалай түсінуге болады?

Сіз бүлінген баланы оның мінез - құлқындағы кейбір ерекшеліктермен біле аласыз:

- ол өз қателіктерін көрмейді,
- өзінің сәтсіздіктерін мойындамайды,
- жоғалтуға дайын емес,
- оңай ашуланады,
- өзінің кемшіліктерін көруден бас тартады,
- оның "заклинивает" алған бұл мүмкін емес,
- ол шекараны мойындамайды.

Егер біз бүліну белгілері туралы ойланатын болсақ, онда кез-келген кішкентай баланың бүлінгенін көреміз.

Кез-келген нәресте әлем айналасында айналады деп күтеді, ол тек жағымды эмоцияларды сезінеді және әрқашан қалаған нәрсені алады. Бұл дұрыс емес ештеңе жоқ, өйткені задумала табиғат, что все мы появляемся на свет "избалованными", ожидающими өмір орындау кез келген өз прихотей.

Сонымен қатар, ересек адам өмірге деген осындай көзқарасты көрсеткенде, ол енді тәтті де, ақылға қонымды да көрінбейді. Бұл дүниенің жетілмегендігімен келісе алмау психологиялық дамуға кедергі келтіреді, кішкене кедергіге дейін тоқтауға мәжбүр етеді, өзінің жеке әлеуетін іске асыру мүмкіндігінен айырады.

2) бүліну қалай пайда болады?

Бүліну баланың ойыншықтардың көптігінен қаныққандығынан туындамайды, назар аудармайды, бәрі жақсы көреді және сүйеді. Баланы тым көп жақсы көру, оған тым көп көңіл бөлу, оны тым көп қызықтыру мүмкін емес.

Бүлінудің материалдық байлыққа немесе әлеуметтік жағдайға ешқандай қатысы жоқ.

Ересектер баланың көңілін қалдырмауға, заттардың табиғи бағытын сезінуге, бір нәрсе қалағандай болмағаны, бір нәрсе жұмыс істемегені туралы табиғи қайғы-қасіретті сезінуге мүмкіндік бермесе, бүліну пайда болады. ("Егер менің балам сәтсіздікке ұшыраса ше?" -

Көптеген ересектер балалардың көз жасына шыдамайды және бәріне дайын, егер бұл көз жасын тоқтатса: алаңдатады, ұялады, қорқытады, егер бала жыламаса, мұңаймаса, зардап шекпесе!

Ересектер баланың әлемін керемет етуге тырысады. Уақыт өте келе бұл жұмыс істей алады, бірақ бала үйден қоғамға, мектепке барады немесе ата – анасы оны спорт секциясына жазады-және кенеттен ол ең ақылды емес, ең ақылды емес, ең әдемі емес екені белгілі болады! Бұл ақпаратты өмір сүру мүмкін емес, аспан жерге құлады, баланың әлемі екіге бөлінеді.

Себебі сәтсіздіктерді бастан кешіру тәжірибесі болған жоқ, тәжірибе қажет нәрсені ала алмады, туннельдің екінші жағындағы жарықты көру тәжірибесі де болған жоқ. Психологиялық тұрғыдан алғанда, бала өте нәзік болады және қоршаған шындықтың минималды жетілмегендігімен келісе алмайды.

Егер бала кезінде бала бос әурешілікпен кездеспесе, онда ол тым нәзік болып қалады және көп ұзамай өмір оны бұзады.

3) балаға психологиялық тұрғыдан тұрақты болуға қалай көмектесуге болады?

Балаға кішкене қайғы-қасіретті сезінуге және жоқтауға көмектесу арқылы біз оны үлкендермен қақтығысқа дайындаймыз.

Ата – ананың міндеті-баланы азап шеккенде қолдау көрсету арқылы шыдамды болу.

Сүйікті ойыншық жоғалды, немесе ең жақын досым туған күніне шақырмады, інісі суретті жыртып тастады, мүмкін әкем дойбы жеңіп алды немесе қорқынышты болды – анам планшетті алып кетті - баланың қайғысына күлмеңіз, ұялмаңыз, алаңдамаңыз және сауда жасамаңыз, одан да жақсы, одан да әдемі... қасында отырыңыз, құшақтаңыз, жанашыр болыңыз, көз жасын төгіп тастаңыз, қолында ыңғайлы және жылап, жұбататын адам болыңыз.

Жаңартылған күні: 20.01.2021 20:56
Құрылған күні: 20.01.2021 20:56

Текст