«Ақмола облысы білім басқармасының Есіл ауданы бойынша білім бөлімі Есіл қаласының № 2 жалпы орта білім беретін мектебі» коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Коммунальное государственное учреждение «Общеобразовательная школа № 2 города Есиль отдела образования по Есильскому району управления образования Акмолинской области»

СоцСети

 


Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Оқушыға жүктемені жеңуге қалай көмектесуге болады. ПСИХОЛОГТЫҢ КЕҢЕСТЕРІ.

Баланың оқуға деген қызығушылығын қалай оятуға болады.
Үшінші тоқсан – ең ұзын және мұғалімдердің пікірінше, ең қиын. Шаршау пайда болды, Балаларға сыртта әлі қараңғы болған кезде ерте тұру қиынға соғады. Үшінші тоқсанда кішкентайларға – нөлдік және бірінші сынып оқушыларына қосымша демалыс берілуі кездейсоқ емес. Олар қазір ең қиын жағдайға тап болды.
Оқуға деген Мотивация, кез-келген басқа мотивация сияқты, ынталандыру арқылы қалыптасады. Баланың өзі отбасылық жүйеге жататындықтан, ата-ананың өзі баланың басты мотиваторы болады.
Ата-аналар үшін олардың оқу процесіне қатысуын трансляциялау маңызды. Айталық, егер бала ең қымбат бестікті алса, ата-аналарға қуаныш көрсету маңызды. Күнделіктегі екеуімен олар баламен бірге ренжіді. Олар бұл жағдайды қалай түзетуге болатынын бірге ойлайды. Бірақ олар ешқандай жағдайда ұрыспайды.
Отбасындағы Мотивация сүйіспеншілікпен, мойындаумен, құрметтеумен және лайықты мадақтаумен байланысты – бұл отбасында қабылданған ынталандыру түрі мен тәсілі. 
Ата-аналарды кәсіби психологтар немесе тәрбиешілер деп санауға болмайтыны түсінікті, егер олар болмаса. Сондықтан, егер балада оқуға мотивация болмаса, онда сіз психолог маманға жүгінуді ұсына аласыз. Бұл жағдайда ата-аналар тек осы мотиваторлардың көзқарасын ұстануы керек.
Ата-аналар баланың оқуына байыпты қарауы керек. Бұл оның негізгі қызметі екенін түсіну. Ата-аналардың жұмыс істеу және отбасын қамтамасыз ету міндеттері де, балалардың да білім алу, білім қорын құру міндеті бар.
Балаға мінез-құлық үлгісі қажет. Көбінесе балалар ата-анасынан үлгі алғанды ұнатады. Яғни, егер ата-аналар үнемі өзін-өзі дамытумен айналысса, онда бала оларға еліктегісі келеді.
– Негізгі қателік-баланың оқуына деген құнсыздану қатынасы. Мұны ата-аналар өздері туралы және олардың жұмысының күрделілігі туралы сөйлескенді ұнататын жағдайларда байқауға болады, ал оқушының жұмысының күрделілігін ескермейді. Мысалы, біз көбінесе достарымыздан мектепте ештеңе істемеу және әлі де білімсіз бай және табысты болу туралы әңгімелерді ести аламыз. Бұл баланың еңбегінің құнсыздануы.
Тағы бір қателік-нашар оқығаны үшін артық жаза және жақсы оқығаны үшін жеткіліксіз немесе керісінше артық ынталандыру. 
Келесі қателік – ата-ана балаға назар аудармайды. Оқушы ата-анасының көзқарасынан шығып, оқу тек өзіне қажет екенін түсінеді.  Сонымен қатар, аға оқыту процесінде ешқандай рөл атқармайды.
Тағы бір үлкен қателік-ата-ана шындықты көрмейді, тек баланың өзі салған бейнесін көреді. Көбінесе бұл сурет өте жағымды. Сонымен бірге, ата-ана барлық ортаға қарсы тұрады және, мысалы, мұғалім баланың мектептегі бағасын төмендетеді деп ойлайды. Мұндай қамқоршы оқушының барлық мәселелерін өзі шешеді, көбінесе мектептегі және мұғалімдердегі ережелерге тым агрессивті.  
Тағы бір қателік – ата-аналардың әртүрлі талаптары. Мысалы, анасы үнемі білім маңызды емес, бастысы – баланың дені сау екенін айтады. Ал әкем А талап етеді. Мұндай жағдайда бала анасы мен әкесін манипуляциялай алады, олардың маңдайларын шексіз итеріп, жанжал жағдайын жасай алады. Сонымен бірге ештеңе жасамауға мүмкіндік алыңыз.
Егер алғашқы теріс бағалар болса, онда баламен оны қалай түзетуге болатынын талқылау керек. Ешқандай жағдайда жазалауға болмайды.
Алайда, егер бала ережелерді жүйелі түрде бұзса, жаза болуы керек. Өйткені, Ережелер пайда болған кезде ғана сақталады. 
Ал мектеп пәнін жақсы көру мүлдем қажет емес. Баланың өмірінде мектеп пәндерінен басқа көптеген махаббат объектілері болуы керек. Бұл жерде махаббат туралы емес, осы тақырыпқа деген қызығушылық туралы.
Қызығушылық мұғалімге байланысты немесе баланың кәсіби қызығушылығынан және алынған білімнің болашағынан туындайды. Яғни, тақырыптың өзі қызықсыз болуы мүмкін, бірақ ол кейінгі өмір үшін маңызды және бала мұны біледі.

- Неліктен қазіргі балалар көп оқымайды? Оқушының әдебиетке деген менсінбейтін көзқарасын қалай өзгертуге болады?
- Иә, қазір кітап оқуда үлкен проблемалар бар. 40 жыл бұрын кітаптар кез-келген баспа басылымдары сияқты негізгі ақпарат көзі болды. Қазір теледидар мен интернет негізгі ақпарат көзі болып саналады, сондықтан кітап оқу екінші орынға шықты. Алайда, кітап тек ақпарат беріп қана қоймайды, ол сауатты сөйлеуді дамытады және басқа көздерден ұтады.  
Баланың оқуы үшін оны қызықты кітаптармен таныстыру маңызды. Егер мұндай кітаптар болмаса, онда баланың оқуға деген құштарлығы болмайды. Мұндай оқу мәжбүрлі шара болады және нәтижеге әкелмейді.
Сондықтан анам мен әкем оқитын ата-аналардың жақсы үлгісі болуы керек.  Егер олар жаңа және қызықты кітаптар сатып алуды және оқуды армандамаса,онда баланың мұндай қызығушылығы болмайды.
- Баланың күнделікті жұмысындағы қандай тармақтар оқу процесін жеңілдетеді? 
– Күн тәртібінде оқу іс-әрекеті мен демалыстың кезектесуі маңызды. Баланың әр жасына оқуға кететін уақыт белгіленеді. Осы уақыттан асып кету шамадан тыс жұмыс істеу қаупін тудырады. 
Физикалық және психологиялық баланың денсаулығы үшін тәртіп қажет. Бұл күн тәртібінде ұйықтау және ұйықтау уақыты шешуші рөл атқаратынын білдіреді. Орташа алғанда, жасөспірімге 7-8 сағат ұйқы қажет. Сондықтан демалу уақыты қалыпты болатындай етіп күн тәртібін құру маңызды. 
Күн тәртібіндегі келесі маңызды мәселе-тамақтану. Баланың энергиясы мен әл-ауқаты тағамның мөлшері мен сапасына, тамақтанудың жүйелілігіне байланысты. Күн режиміне үш негізгі тамақ пен тағамдар кіруі керек. Ең тығыз тамақ түскі ас болуы керек. Тағамдар ауыр болмауы керек.
Сондай-ақ, біз қосымша сабақтардың маңыздылығы туралы айттық. Оқушыға күні бойы қандай да бір іс-әрекеттің өзгеруі қажет: мысалы, физикалық еңбек немесе қандай да бір музыкалық аспапта ойнау.
Баланың бұл шеңберге күштеп бармауы маңызды, бірақ өз қалауы бойынша. Бұл жағдайда бөлім балаға психологиялық жеңілдік ретінде қызмет етеді және оған оқу күнінен кейін партада демалуға көмектеседі.
Таза ауада серуендеу, саябақтар мен скверлерде уақыт өткізу маңызды мәселе болып табылады. 
- Үшінші тоқсанның басында мектеп оқушыларына қандай кеңес берер едіңіз?
– Үшінші тоқсан-өз біліміңді барынша жақсы көрсетуге мүмкіндік. Мұндағы ең бастысы-демалу мүмкіндігі әрқашан болатындай етіп жұмыс күніңізді дұрыс ұйымдастыру.

Жаңартылған күні: 11.01.2023 16:56
Құрылған күні: 11.01.2023 16:56

Текст